Chronische Ziekendag van Samana

Op dinsdag 10 oktober 2017 had in zaal Albatros de dag van de Chronische Zieken plaats.

De dag werd ingezet met een bezinning ,vervolgt met een aperitief en een bordje met  lekkere hapjes , en een warme hoofdmaaltijd ,nadien was er een verwenbordje met minigebakjes tot de buikjes rond waren.
Er is ook ieder jaar een huldiging van een verdienstelijk lid ,dit jaar was het de beurt aan Greta Ramon .
Nadien was er muziek met het trio Jan Wuytens waar de zaal uit zijn dak ging van de prachtige muziek.
Natuurlijk mocht de tombola niet ontbreken met prachtige prijzen.
Een dag om niet te vergeten ,geniet van de foto s door Paula Ceulenaere.

Halve dagreis van Samana.

Op maandag 11 september 2017 deden we een halve dagreis naar Oedelgem , op bezoek bij Nally s papegaaienopvang.

Bij aankomst kregen we koffie en taart , en dan werden we door drie gidsen rondgeleid in het bedrijf , met zeer interesante uitleg over de papegaaien .

Nathalie is de gedragstherapeut .

Het avondeten ging door in " Wildenburg te Wingene "

Met dank aan Albion tours die ons veilig naar de thuisgaven bracht met een volle bus van 60 personen.

Dagreis naar Lessen

Op donderdag 15 juni 2017 trokken we met Albion tours op dagreis naar lessen, Hopital Notre - Dame à la Rose ,met 65 lachende gezichten en een frisblauwe lucht vertrokken we om 09 uur aan zaal Albatros in Zeebrugge ,daar aangekomen genoten we al meteen van geurende koffie ,een bezoek aan de kruidentuin een aperitief en het middagmaal .

Daarna hadden we een rondleiding met 3 gidsen ,rond 16 uur was het natuurlijk Geraadsbergse mattetaart met koffie of thee ,

Op de terugweg hielden we stop in de Gavers te Geraadsbergen waar we konden genieten van het prachtige terras aan het water bij een temperatuur van 30 gr , en het avondmaal was super lekker.

Zo nu is het al uitkijken voor volgend jaar.

Op uitstap met de Kernleden

Op dinsdag 30 mei 2017 gingen we met de kernleden op stap, en we deden dat in Zeebrugge zelf ,want er is hier zo veel te bewonderen ,we brachten eerst een bezoek aan het Seafrond onder begeleiding van een zeer ervaren gids,daarna namen we ons middagmaal in het Hotel Ibis,en vandaar trokken we naar Zeebrugge Bad voor wat ontspanning in de minigolf bij Monique ,en natuurlijk  een terrasje meepikken mocht niet ontbreken ,het was een zeer leuke dag.

Shownamiddag met De Zingende Schoenmaker.

Op maandag 15 mei hield Samana Zeebrugge om 14 uur een spetterend optreden in zaal Albatros van de zingende Schoenmaker ,begeleid door zijn keyboardspeler,zij brachten een mix van oude en nieuwe Nederlandstalige nummers,mopjes verhaaltjes ,en ook imitaties van bekende artiesten.
Een volle zaal met 120 personen zongen uit volle borst mee , en genoten van de prachtige muziek en grapjes van de Schoenmaker,nadien konden ze nog wat nagenieten van een natje en een droogje.
De foto s spreken boekdelen.

Paasfeest van Samana

Op paasmaandag zoals ieder jaar was er het paasfeest van Samana,140 personen op hun  paasbest zoals men zegt genoten van een zeer gezellige namiddag.

Eerst was er een bezinning door onze Proost Fernand.

Nadien was er koffie met een lekker paasgebakje.

Men kon daarna genieten van een speterend optreden van "Orry" waarvan vele hartjes smolten van geluk bij het zien van zijn mooie ogen en lach.

Ook de paashaas had de weg gevonden naar zaal Albatros met lekkere paaseitjes voor iedereen.

En intussen konden ze de maagjes vullen met paaskoek - hesp - kaas - koffie en warme chocolade melk.

Er was ook nog een prachtige tombola met oa groenten en fruitmanden-wijn -snoep enz,en iedereen ging zeer tevreden naar huis.

De foto' s spreken boekdelen.